Etter frokosten gikk tilbake til hotellet hvor koffertene våre sto klare til å hive inn i bussen som skulle ta oss med til Washington DC. Alle sjekket at de hadde alt og fant ut at vi var klare for avreise!

Etter 2 timer på motorveien fikk vi en pause for å strekke på beina å spise og deretter var det ut på veien igjen.

Når vi kom til Washington spiste vi og etter det fikk vi en guidet busstur med stopp der vi besøkte forskjellige severdigheter.

Vi var innom Jeffersons memorial hvor vi og fikk en god utsikt til Washingtonmonumentet. Deretter stoppet vi på Roosevelts memorial for å minnes dem som bygget den nye kulturen. Martin L. Kings memorial var også ett stopp der det sto mange sitater om fred, konflikter og kjærlighet.

Videre etter ¨omvisningen¨ i Washingt on besøkte vi den islandske og svenske ambassaden. Der ble vi informert om hva oppgavene til en ambassade er, hvordan de gjør et og hvor viktig arbeidet deres er.

Etter en flott presentasjon som ble holdt av en islandsk diplomat gikk vi opp på taket til ambassaden og nøt den nydelige utsikten.

Deretter sjekke vi inn på hotellet og gikk ut for å spise middag.

Etter middagen dro vi innom Det Hvite Hus og tok mange bilder.

Vi avsluttet kvelden med et bad i hotellets svømmebasseng.