Fredag 8.april 2016 reiste 27 damer på besøk til nr 24 Eranthis. Vi reiste med båt fra Larvik kl 08.00. Vi fikk en fin overfart med båten og vi spiste en god frokost ombord. Når vi ankom Hirtshals sto det en buss og ventet på oss for å kjøre oss til Horsens. Det var ikke lagt opp til program før på kvelden denne dagen, så da kunne vi gjøre hva vi ville. Handle og kose oss i et deilig vær. Kl. 19.30 var vi invitert til til et lett traktement i logehuset. Det ble servert snitter og drikke, alt veldig godt. Mange logesøstre fra Eranthis var møtt opptil dette hyggelige treffet.

Lørdag etter frokost ble vi hentet av søstre fra Eranthis i biler og kjørt til et spesielt museum, som tidligere har vært Stadsfengsel. Her fikk vi en omvisning i de gamle cellene og kontorene. Det var ingen god atmosfære å gå rundt der. Fengslet hadde et kapell som vi var inne i . Dette var et nydelig "kirkerom", lyst og fint og det blir en egen atmosfære når man kommer inn kapellet etter å ha gått i cellene.

Etter omvisningen ble vi servert  "Butterdeig med spinat og laks" i Cafe Lorentzen som var på området.

Så var det nok en gang tid for shopping for noen, andre koste seg med godt drikke og hyggelig prat. Vi skulle så møte i logen igjen kl. 19.00 for å overvære tildeling av Vennskapsgraden. Det var et flott møte med påfølgende deilig 3 retters middag, kafe og kaker. Overmester Hanne Kirkegaard holdt en flott tale, hun hadde orientert seg godt om vår loge. Vår overmester Kerstin E. Aas holt også en flott tale hvor hun også takket for en flott mottagelse  og et flott opplegg på lørdag. Lørdagen var så over og vi gikk fornøyde og trette tilbake til hotellet.

Søndag var det frokost og pakking, før bussen tok oss tilbake til Hirtshals for å ta båten hjem. En hyggelig overraskelse når vi var klare for å dra fra hotellet var at OM Hanne Kirkegaard, UM Karen Madsen og sekretær Ann Christie Paulsen kom for å vinke farvel til oss. Veldig hyggelig!! Vi var så klare for å bli kjørt til båten og gå ombord. På hjemturen fikk vi servert lunch. Mye god mat og med tilhørende godt drikke for de som ønsket det.I Larvik ble de som ikke hadde biler stående på kaia hentet i privatbiler av snille hjelpere. Vi sa takk for turen til hverandre, litt slitende men veldig fornøyd med turen. Takk til UM Marit Rugset som hadde lagt mye arbeid i å få dette til å bli en flott tur.